fredag 15 maj 2009

Varför har vi så få uteserveringar i vasastan?

Nu när Sommar på odenplan väntat så länge med att öppna och vasaparken som vanligt kör sina extremt egna öppettider (de stänger redan strax efter fem ibland!) så inser man att vår kära stadsdel verkligen lider av uteserveringsbrist. Visst, vi har alla härliga vattenhål på rörstrandsgatan och det är absolut inget fel på dem, men jag pratar uteservering á la medis, mosebacke eller Josefinas. Varför i hela fridens namn har vi inga stora uteserveringar. Om jag har fel så tipsa mig gärna. Inget skulle göra mig gladare än att ha fel i just det här ämnet! Tills vi får en lika stor och härlig uteservering som de flesta andra stadsdelarna har (sade hon bittert;-) så tipsar jag varmt om Arizona som är ett ställe man bara måste besöka under sommarhalvåret!! På karlbergsvägen 70 hittar du detta härliga häng där du kan sitta under parasollen och beställa lyxpizza och softa. Lite nu och då har de livemusik, men då menar jag inte av den påträngande sorten som effektivt dödar all dialog. Nej det är mjuk bossanova som kompletterar en sommarkväll lika bra som ett glas rosé eller för den delen en kall, skummande öl. Trevlig helg kära vasastadsvänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar